Kişinin yasevimliığı sosyete içre kıymeti olan , yetenek, ekonomi ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin amaçlarına usturuplu ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değmeseletirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler kucakin tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmeseleebilir, ancak sürecin doğkakımı değmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birçok filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima kucakin ömür boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test akıbetları kadar istenilen davranış değmeseleiklikleridir.