Logo nedir? Lügat mazmunı olarak töz kontralığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak sorunletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışma gösteren sorunletmelerin ekseriya logoları sektörü temaşa fiyat. Ama birden fazla sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, muhtemel başüstüneğunca az adetda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine şık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzırabıta ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit birlikte temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.